קינג צ'ארלס קאוואליר – Cavalier King Charles

קינג צ'ארלס קאוואליר – Cavalier King Charles

מוצא – הקבלייר קינג צ'ארלס הוא גרסה מחודשת וקרובו של הקינג צ'ארלס ספניאל שגדל בחצרות המלוכה של אנגליה במאה ה-15 והופיע באופן קבוע בציורים של בית המלוכה לצידם של אדוניו. אצילים ואנשי מלוכה רבים גידלו גזע זה. המלך צ'ארלס הראשון גידל כלב ספנייאל בצבעים שחור ולבן עד אשר הוא נהרג בקרב וכלבו נגנב על ידי האויב. בנו, צ'ארלס השני החל גם הוא לגדל את כלבי הספניאל הקטנים הללו שייעודם היה ככלבי לוויה. כלבי הספניאל האלו מהמאות ה – 16 ו – 17 היו דומים לקינג צ'ארלס ספניאל המוכר לנו כיום. הקבלייר קינג צ'ארלס ספניאל בעצם פותח מהקינג צ'ארלס ספנייאל בשנות העשרים של מאה זו.

בשנת 1926 חיפש רוזוול אלדרידג', מומחה כלבים אמריקני, את אותו כלב אשר תועד רבות בציורים מהמאה ה – 15 ועד המאה ה – 17, ציורים בהם מופיעים כלבי ספנייאל קטנים עם אף ארוך יותר וארוכי שיער. אלדרידג' החליט להעניק פרסים כספיים לאותם מגדלים אשר יציגו כלבים כאלו בתערוכת כלבים. מגדלים רבים נענו לאתגר זה והחלו להשביח ולבודד את אותם כלבי ספנייאל מבוקשים שדמם זרם עדיין בכלבי הקינג צ'ארלס ספניאל.

המגדלים "הוסיפו" לקינג צ'ארלס ספניאל, גם את הפקינז והפאג ושלושת הגזעים האלו יצרו יחד את אב הטיפוס הראשון של הקאבליר. המילה קבלייר, אגב, הוספה כדי להבדיל אותו מהקינג צ'ארלס ספניאל המקורי. הגזע החדש הוכר באופן רשמי לראשונה באנגליה בשנת 1945 וקיבל פרסום רב יותר בשנות השישים כאשר הנסיכה מרגרט מבית המלוכה הבריטי גידלה בביתה קבאליר קינג צ'ארלס, ומאז הפופולריות של הגזע רק עולה.

אופי – כלב ספורטיבי, מפגין חיבה, אינטליגנט עם רצון אדיר להשביע את רצון בעליו. כלב ליווי אידיאלי. הוא אינו מרבה לנבוח ובעל מראה והבעה ידידותיים שכאילו ומזמינים אותך למשחק. הכלב תמיד שמח ומכשכש בזנבו ללא הפסקה. לכלב מראה חביב אך הוא כלב עם אופי קשוח, אנרגטי ואתלטי שבעברו שימש לצייד בזכות האינטליגנציה וחושיו המפותחים. הכלב פעלתן ואמיץ אבל אינו משמש לשמירה. מסתדר נפלא עם ילדים וחיות מחמד אחרות. אוהב אנשים וזקוק להיות בחברתם על מנת להיות מאושר. לא מומלץ להשאירו לבד. אינסטינקט הרדיפה משתלט עליו מדי פעם (כלבי צייד…), ואז הוא פשוט נעלם, אובד או נדרס. לכן, מומלץ ביותר להובילו עם רצועה ולשמור עליו בתוך הבית.

גובה – 30 – 34 ס"מ.

משקל – 6 – 9 ק"ג.

צבע – אדמוני, תלת- גוני, שחור וחום בהיר, וכתמים ערמוניים על לבן.

טיפול – הברשה יומית של הפרווה. פעילות גופנית.

תוחלת חיים – 12 – 14 שנים.

בריאות – לקבליר קינג צ'ארלס מספר נקודות חולשה רפואיות המאפיינות את הגזע. אולם, אין הכרח שהן יופיעו בכלב המסוים אותו בחרת לגדל. למידע מפורט על נקודות חולשה אלו, נא להתקשר למרפאה ולווטרינר המטפל.

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן