איך לקלח גור כלבים

איך לקלח גור כלבים

איך מקלחים גור כלבים

 

מי שכבר התנסה בגידול כלבים יודע שהרבה מהם אינם נרתעים מלכלוך ובטח לא כשהם גורים שובבים, נמרצים תאבי משחק, ונהנים להתרוצץ ולרוץ מחוץ לכתלי הבית.

יש כלבים מגזעים מסוימים, או כלבים בעלי נטייה לכך שאינה קשורה לגזע, שגם בבגרותם נהנים להשתכשך בשלוליות בוציות, לחפור בורות בחול או באדמת הגינה, לשחות בים, ולהתפלש בפגר מזדמן שנקרה בדרכם.

בקיצור, כלבים רבים אינם מחמיצים הזדמנות להתלכלך, למלא את פרוותם בכל טוב ולהדיף ריחות מפוקפקים. בנוסף לכך, הם גם משירים שיער ומועדים להידבק בפרעושים ובקרציות.

למרות שמבחינה עקרונית, אין צורך לקלח ולרחוץ כלבים באופן שגרתי, מרבית האנשים נוהגים לעשות אחת לכמה זמן ובעיקר, כשהם מגדלים כלב שחי בתוך הבית, או נהנה לחלוק עמם את מיטתם ואת הספה בסלון.

המאמר הבא עונה על כל השאלות הנוגעות לרחצת גורים: האם אפשר לקלח גור כלבים? מתי ומאיזה גיל זה מותר? וכיצד לעשות זאת?

מידע נוסף בנושא גידול גורי כלבים והטיפול בהם ניתן לקרוא כאן.

 

האם מותר לקלח גור כלבים?

התשובה היא כן, אך חשוב לעשות זאת נכון, להשתמש בחומרי רחצה מתאימים ולעקוב אחר מספר הנחיות שיפורטו בהמשך.
כהמלצה ראשונית, חשוב לדעת שיש גורים שנרתעים ממים ומאד לא מומלץ להכריח אותם בכוח להתקלח מבלי לאפשר להם להתרגל ולהסתגל בהדרגה לטקס הרחצה, משום שהם עלולים לפתח פחד מפני רחצה, שילווה אותם גם בבגרותם.
גור שמראה סימני רתיעה, ובכלל, כל גור שחווה מקלחת בפעמים הראשונות, יש להרגיל אט אט באמצעות משחק בקערית מים, להרטיב מעט את כפות רגליו ולאפשר לו לערוך היכרות עם המים לפני שמרטיבים את כל גופו.

 

מתי אפשר לרחוץ גור כלבים?

  • אין לקלח גורים רכים שטרם מלאו להם 4 חודשים.
    גורים צעירים רגישים לשינויי טמפרטורה הרבה יותר מאשר כלבים בוגרים והם עלולים להתקרר אפילו ביום חם, או לסבול מהיפותרמיה (צניחה מסוכנת של טמפרטורת הגוף) במקרים קיצוניים.
  • גם אם מחליטים להכניס את הרגל המקלחת לשגרת החיים של הכלבלב באופן קבוע, אין לעשות זאת יותר מפעם בחודש.
    חומרי הרחצה מכילים דטרגנטים ותרכובות שונות, שבשימוש תדיר מדי עלולים להזיק לעורו ולפרוותו של הכלב. עורו של הכלב מפריש שומן שמסייע לו להגן על עצמו ורחצה תכופה מפרה את איזון השומנים הטבעי של העור ומייבשת גם את הפרווה. כלבים "נקיים מדי" עלולים לפתח דלקות וזיהומים בעור ולסבול מנשירת שיער מוגברת ומפרווה מדולדלת וחסרת חיוניות.
    האם מותר לקלח גור כלבים

איך לקלח גור כלבים?

  • מומלץ לא לקלח את הגור כשקר מאד ולהעדיף לעשות זאת בשעות היום ולא בלילה. טמפרטורת הגוף שלו נוטה לרדת באופן טבעי בשעות הערב והלילה והגור עלול להתקרר. בימות החורף, יש להקפיד לחמם את הבית, או לפחות את החדר שבו רוחצים את הגור ואת החלל שבו ישהה לאחר המקלחת.
  • לפני המקלחת, יש להסיר מהגור את הקולר, כולל קולר נגד קרציות. יש להשיב את הקולרים לצווארו רק לאחר סיום המקלחת וייבוש מלא של הפרווה. גם חומר נגד פרעושים יש לטפטף אחרי המקלחת, ולא ממש לפניה.
    אם הגור טופל באמפולה נגד פרעושים, יש להמתין לפחות 24 שעות לפני שמקלחים אותו.
  • יש לבצע את הרחצה עם מים פושרים, לא קרים או חמים מדי.
  • חשוב לבחור בחומרי רחצה עדינים. ניתן לרכוש סבון רחצה ייעודי לגורי כלבים בחנויות שמוכרות ציוד לבעלי חיים, או להשתמש בסבון היפו-אלרגני לתינוקות.
    אם יש צורך בכך, הווטרינר עשוי להנחות אתכם להשתמש בשמפו רפואי מיוחד.
  • יש להרטיב היטב את כל גופו של הכלב, לקרצף ולעסות את הסבון אל תוך הפרווה נגד כיוון הצמיחה שלה ובתום התהליך, לשטוף אותו היטב במים זורמים ולהסיר את כל הסבון.
  • בסיום הרחצה חשוב מאד לנגב את הכלב היטב ולספוג את שאריות המים מפרוותו ככל האפשר. במידת הצורך, אם הכלב רועד, או נראה מבוהל, מומלץ לעטוף אותו בשמיכה ולחמם אותו.

 

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים במידע נוסף?

להתייעצות, הכוונה, או תיאום תור לווטרינר, נשמח לעמוד לשירותכם, לענות על שאלות ולהעניק לכלבכם את הטיפול המסור והמקצועי שמגיע לו לקבל.

צרו עמנו קשר במרפאת המרכז הרפואי הווטרינרי שלנו בחיפה:

בטלפון (משרד): 04-823-2705 | בטלפון (חירום): 0524-739-482 | בטלפון (מרפאה): 04-822-9561

באימייל: avlevanon@gmail.com | או בהשארת פרטיכם בטופס הפנייה באתר

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן