מחלות של כלבים

מחלות של כלבים

מחלות כלבים

ממש כמו בני אדם, גם כלבים עלולים לסבול ממחלות שונות, אבל ישנם שני הבדלים מרכזיים בין בני אדם וכלבים בהיבט זה: פעם אחת, מחלות רבות שבהן חולים בני אדם אינן פוגעות בכלבים ולחילופין, מחלות כלבים רבות אינן רלוונטיות לבני אדם ופעם שניה, בניגוד לבני אדם, כלב לא ממש מבין שהוא חולה והוא בטח לא יכול להגיד לכם שהוא חולה.

מחלות של כלבים – הנפוצות ביותר

בין כל שלל המחלות בהן עלולים ללקות כלבים, ישנן מחלות כלבים נפוצות וסוגים נפוצים של מחלות שאותם כדאי להכיר, לפחות ברמת הידיעה. 10 הנפוצות ביותר שבהן כוללות: אלרגיות (אפילו למזון), טפילים ותולעים, בעיות שיניים וחניכיים, תולעת הפארק, כלבת, נגיף פרוו, כלבלבת, שעלת המכלאות, דלקות מפרקים ואיך לא… גם סרטן. בשורות קצרות אלה לא נוכל לא לתאר לכם את המחלות הללו ולא את התסמינים ודרכי הטיפול לכל אחת מהן, אבל כן נוכל לומר לכם שהכלב שלכם עלול לחלות ובסבירות גבוהה הוא יחלה לפחות פעם אחת בחייו לפחות באחת מן המחלות הללו. הבעיה העיקרית עם מחלות אצל כלבים היא, שהכלבים בדרך כלל לא מראים שהם חולים/ סובלים. ישנם כמובן מצבים בהם תוכלו לראות שינויים מדאיגים בהתנהגות, בהתנהלות ובמראה של הכלב, אבל הכלב בטח לא ידווח לכם שרע לו ובמקרים רבים גם לא יהיה פשוט להבחין בכך בעצמכם. על כן, חשוב שבשגרת הגידול של הכלב תזכרו מדי פעם לשים לב לפרטים הקטנים ולזהות חריגות לא אופייניות שיכולות להעיד על מצב של מחלה.

מחלות של כלבים

איך תדעו שהכלב שלכם חולה?

גם בעניין הזה, לא נוכל לפרט בפניכם את כל הסימנים המעידים על מחלות אצל כלבים, אבל הנה 17 סממנים שאסור להתעלם מהם: חוסר שקט/ מנוחה, אפאטיות, התעלפות, הקאות או ניסיונות הקאה חוזרים ונשנים, אובדן תאבון ואי אכילה, בעיות נשימה, ירידה חריגה במשקל, בעיות במתן שתן, שתייה והשתנה מרובה, אדמומיות חריגה בעיניים, פציעות ודימומים (בהפרשות), חום גבוה, פרכוסים/ התקף נוירולוגי, נפיחות בבטן, שיעול תדיר, חניכיים חיוורים, כתמים בעור. בכל אחד מן המקרים הללו אתם יכולים בהחלט לחקור את התופעה באינטרנט, אבל זה לא יכול להיגמר שם – חשוב להגיע עם הכלב לווטרינר על מנת לאבחן בדיוק את מצבו, לוודא כי אין סכנה בחייו וכמובן להעניק לו את המזור והריפוי ולמנוע ממנו סבל נוסף.

המרכז הרפואי הוטרינרי חיפה בניהולו של ד"ר אברהם לבנון הוא המקום אליו אתם רוצים להביא את הכלב שלכם עם הופעת כל אחד מהסממנים שפירטנו לעיל או בכל מקרה בו עולה אצלכם החשש להתפתחות מחלה אצל הכלב. למרכז יכולות נרחבות לטיפול במגוון רחב של מחלות ללא צורך בפינוי לבית חולים וטרינרי וכמובן צוות מקצועי, חם ואוהב, שיעניק לכלב שלכם את הטיפול הטוב ביותר עבורו. לפרטים נוספים או קביעת תור, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 052-4739482, גם במצבי חירום.

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן