דלקת עיניים לחתול

דלקת עיניים לחתול

דלקת עיניים חתולים

קשה לחשוב על חתול שחי בבית חם מבלי שלפחות פעם אחת בחייו, לא סבל מעיניים אדומות, הפרשות מהעיניים ולעיתים ממצב של קושי לפקוח את העיניים. המדובר בדלקת עיניים ואם מעניין אתכם לדעת מה גורם לחתולים לסבול כל כך ממצב של דלקת עיניים חתולים ומה עושים עם זה, את התשובות תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

למידע נוסף לחצו כאן

 

דלקת עיניים לחתול – למה זה קורה?

מי שמכיר את חברינו החתולים, יודע שדלקת עיניים היא לא תופעה זרה או נדירה כלל וכלל עבורם ובהנחה שלא מדובר בעוד עניין מיסטי, כפי שרבים אוהבים לייחס לחתולים, אז מה הסיבה לכך? ובכן, ישנו וירוס מאוד מוכר, ש-90% מחתולי ישראל הם נשאים שלו. לווירוס הזה קוראים וירוס ההרפס והוא מהווה את הגורם המרכזי לזיהומים בעיניים אצל חתולים ובהמשך לכך כמובן דלקת עיניים לחתולים. הווירוס עצמו אמנם לא גורם את הדלקת, אך הוא חושף את עיני החתול לחדירה של חיידקים מזיקים, המסוגלים לגרום לפגיעה קשה בעיני החתול ולעיתים אף לאובדן ראייה חלקי או מלא.

 

מדוע הדלקת מופיעה בעיקר אצל גורים?

ובכן, דרך ההדבקה המרכזית של דלקת עיניים חתולים היא באמצעות מגע ישיר הנגרם על ידי חשיפה ישירה לחיידק מחולל הדלקת באמצעות הפרשות ממערכת הנשימה העליונה והעיניים של החתול המדביק. מאחר וגורי חתולים מעבירים את החודשים הראשונים לחייהם בצפיפות רבה ובצמידות בלתי פוסקת לאימם החתולה, נוצרים התנאים האולטימטיביים להדבקה שעוברת מהאם אל הגורים. על כך אפשר להוסיף שהחל מגיל 3 חודשים, מאבד הגור את החסינות הטבעית שמוענקת לו מחלב האם ולכן זהו גם בדרך כלל הגיל בו מתרחשת ההדבקה והתפתחות הדלקת.

דלקת עיניים לחתול

דלקת עיניים לחתול מה עושים ואיך מזהים?

ובכן, האבחון הביתי של דלקת עיניים לחתול מבוסס על זיהוי של עיניים חולות במובן הפשוט ביותר של העניין. באופן ספציפי יותר, תסמיני הדלקת כוללים אודם בלחמית העין, עיבוי לחמית, הפרשות עיניים, כיבים בקרנית העין עד כדי כאב וקושי לפקוח עיניים וכן חום, חוסר תאבון, אפאטיות, הפרשות מהאף והתעטשויות. במידה ועולה חשד להתפתחות דלקת עיניים לחתולים, חשוב מאוד להעניק לחתול טיפול כמה שיותר מהיר על מנת למנוע פגיעה בראייתו. הטיפול תלוי בגורם המחלה, וירוס ההרפס, כלמידיה או מיקופלסמה, אך מבוסס במתן טיפות ותכשירים אנטיביוטיים מקומיים ובתרופות ייעודיות למלחמה בגורם הספציפי.

אם החתול שלכם סובל מדלקת עיניים, במרכז הרפואי הוטרינרי חיפה בהנהלת ד"ר אברהם לבנון תוכלו למצוא צוות מסור של וטרינרים מיומנים, שיעניקו לחתול שלכם טיפול מהיר ואפקטיבי על מנת להקל במהירות את הסבל של החתול וכמובן להגן על עיניו בצורה מושלמת. אנחנו בקליניקה של ד"ר אברהם לבנון ממתינים לפנייה שלכם ואתם רק צריכים לוודא שאתם פונים אלינו כמה שיותר מהר, לטובת החתול שלכם. להזמנת תור וקבלת מידע נוסף צרו קשר עוד היום בטלפון 048229561.

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן