פרוו וירוס כלבים

פרוו וירוס כלבים

פרוו וירוס אצל כלבים

מחלת פרוו וירוס כלבים נגרמת על ידי וירוס אשר פוגע במח העצם ובתאי המעי. בדרך כלל מי שחולה בה אלו גורי כלבים לא מחוסנים, החל מגיל חודש ולפעמים אף מגיל צעיר יותר. לעיתים המחלה יכולה לעבור דרך האם, אם היא לא חוסנה ונדבקה במהלך ההיריון. אולם כיום רוב האמהות מחוסנות כך שהגורים נולדים עם רמת נוגדנים בדם.

גורים נדבקים לרוב על-ידי אכילה של משהו שנגוע בווירוס, לרוב צואה.

מה הם סימני מחלת הפרוו

מחלת הפרוו מתבטאת לרוב בחוסר אכילה, חום, שלשולים, נפיחות בבטן והקאות. השלשולים יהיו מימיים עד דמיים. גם מוות פתאומי יכול להתרחש, אם הפגיעה היא בשריר הלב, בעיקר אצל גורים צעירים. אולם זו פגיעה נדירה למדי.

פרוו וירוס כלבים

כיצד נמנע מהכלב שלנו לא להדבק בווירוס פרוו

בערך בגיל חודש וחצי רמת הנוגדנים של הגור, אשר הועברו לו על ידי אימו, מתחילה לרדת. זה הזמן שעליו לקבל חיסון כדי שלא יהיה חשוף להדבקה. כל עוד הגור אינו מחוסן, אין לאפשר לו להיות במגע עם כלבים אחרים.

הווירוס עלול להיות מופרש לסביבה בה שהה כלב חולה. מדובר בווירוס מאוד עמיד שיכול לשרוד כחצי שנה. לכן אין לאפשר לגורים צעירים אחרים לשהות בסביבה זו כמה חודשים לאחר החלמת הכלב החולה.

טיפול

הטיפול במחלת הפרוו מחייב אשפוז. אבחון מוקדם וטיפול יסודי ומועצם תוך כדי אשפוז, יכול להציל את הכלב. הטיפול כולל בדרך כלל החדרת נוזלים דרך הווריד כדי למנוע התייבשות הנגרמת מההקאות והשלשולים.

לכל שאלה אנא פנו אלינו, למרכז הרפואי הווטרינרי ד"ר אברהם לבנון ונשמח לענות ולעמוד לרשותכם. אנו נותנים מענה היקפי לכל הקשור בבריאות חיית המחמד שלכם.

במרכז הרפואי עובדים רופאים מנוסים ומקצועיים עם מגוון רחב של התמחויות כגון רפואת עיניים, אורתופדיה, נוירולוגיה ועוד. אנו  מחויבים לטיפול מקצועי ואמין, לזמינות, אבחון וטיפול מהירים.

אנו מאמינים שהדרכה נכונה יכולה למנוע הרבה סבל ומחלות מיותרות מבעל החיים האהוב שלכם וגם לחסוך לכם הרבה הוצאות. התייעצו איתנו בכל הקשור לרפואה מונעת, למזון וטיפולים .

צרו איתנו קשר: 04-8232705.

אודות

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן