ניתוח עיניים לכלב מחיר

ניתוח עיניים לכלב מחיר

ניתוח עיניים לכלב– מחיר וסוגי ניתוחים

ניתוחי עיניים לכלבים הם דבר שכיח למדי ויש ביניהם כמה נפוצים יותר. לפניכם סקירה של ניתוחים נפוצים ושל גורמים ושיקולים המשפיעים על עלות הניתוח.

 

ניתוחי עיניים נפוצים בכלבים

  • ניתוחי עפעפיים – נדרשים במקרים של טראומה שגרמה נזק לעין, בעיות מבניות מולדות (השכיחות יותר בקרב כלבים גזעיים מגזעים מסוימים) או נרכשות, גידולים ונגעים למיניהם ואף מחלות ודלקות עיניים שלא טופלו כראוי והסבו נזק בלתי הפיך לרקמת העפעף או העין.
    הניתוחים השכיחים יותר מבין ניתוחי העפעפיים הם להסרת ריסים שבקעו על פני העפעפיים (Distichiasis) וגורמים לרגישות ולדמע. כאשר הבעיה אינה מטופלת בזמן והריסים מגרים את קרנית העין זמן ממושך, המצב עלול להחריף לכדי התפתחות של זיהומים ושל כיבים המלווים בכאבים עזים, ואף לפגוע בראייה.
    הליך נפוץ נוסף הוא ניתוח עפעף שלישי. עפעף זה אינו קיים בבני אדם ומשמש שכבת הגנה נוספת על עינו של הכלב. הוא מעוגן אל ארובת העין ומכיל את אחת משתי בלוטות הדמע האחראיות לסיכוך ושטיפה של פני הקרנית. כאשר עפעף זה צונח, בלוטת הדמע שלו שהיא אדומה ועגלגלה מבצבצת בזווית העין. לכן המצב נקרא גם "עין דובדבן" (Cherry Eye). זהו מצב אופייני בעיקר לגזעי כלבים מסוימים, אך יכול להופיע אצל כל כלב, כתוצאה מהתרופפות הרקמות המקבעות את העפעף אל ארובת העין.
    מצב זה גורם לפגיעה במנגנון הדמעות וליובש בעיניים ויש לטפל בהקדם האפשרי במצב ולהשיב את הבלוטה למקומה, כדי למנוע נזק נרחב יותר.
  • כיבים בקרנית העין – עלולים להיגרם ממגוון סיבות. אחת מהן כבר הזכרנו – צמיחת ריסים על העפעפיים, המגרים את הקרנית, אך גם עקב אנטרופיון (כאשר העפעף מתקפל ונוטה פנימה אל תוך העין), חבלה, חדירת גוף זר לעין, בעיה מבנית (שוב, מצב אופייני יותר בקרב גזעי כלבים מסוימים), זיהומים, ועוד.
    כמובן, שסוג הניתוח הוא בהתאם למקור הבעיה ויכול לנוע על טווח שבין הליך ניתוחי קל ופשוט לניתוח מורכב.
  • גידולים בעין – כותרת רחבה שתחתיה נמצאים גידולים חיצוניים (דוגמת נגעים עוריים על העפעפיים), או גידולים פנימיים העלולים לגרום לפגיעה עצבית, שרירית או אחרת, שפוגעת בראייה או גוררת בעקבותיה בעיות שניוניות כגון גלאוקומה ולחץ תוך עיני מוגבר.גם כאן, סוג ומורכבות הניתוח תלוייםבשורש הבעיה.
  • קטרקט – מצב בו עדשת העין הולכת ומעכירה (בדיוק כמו אצל בני אדם). כאשר מדובר במצב משני שנובע מבעיה אחרת הדורשת טיפול, או, במצבשפוגע משמעותית בראייה, יש צורך בניתוח שבו מסירים את תוכן העדשה העכור ומכניסים במקומו עדשה סינטטית.

ניתוח עיניים לכלב מחיר

כמה עולים ניתוחי עיניים לכלבים?

קל לראות, שיש הבדלים עצומים בין ניתוחי העיניים השונים ולכן, טווח המחירים הוא רחב מאד.
המחיר, לרוב נע בין 600-2,500 ₪ כאשר מדובר על ניתוח שגרתי, שאינו מורכב מאד וללא סיבוכים בלתי צפויים.

יחד עם זאת, חשוב להבין, כי עלויות ניתוח וטרינרי מורכבות מכמה וכמה משתנים שלכל אחד מהם השפעה משמעותית על מחיר הניתוח:

  • בדיקות טרום ניתוחיות – נועדו לספק למנתח תמונת מצב מלאה ככל האפשר על מצבו של הכלב באופן כללי ועל מצב איזור הניתוח באופן ספציפי.
    בדיקות מעבדה (דם, שתן) ובדיקות הדמיה לסוגיהן (אולטרסאונד, צילומי רנטגן, CT וכד') עולות בין מאות שקלים בודדות ועד אלפי שקלים ותוצאותיהן חשובות ומשפיעות על קבלת ההחלטות לגבי ההליך הניתוחי ועל הערכת מידת הסיכון שבו.
  • הרדמה – הרדמה מלאה יקרה יותר מהרדמה מקומית ואף דורשת היערכות שונה בחדר הניתוח.
  • התפתחויות בלתי צפויות – בכל ניתוח יש סיכון לסיבוכים. בין אם זהו דימום נרחב שיש לעצור, מבנה אבנורמלי של הרקמות שמקשה על ביצוע הניתוח, תגובה פיסיולוגית קיצונית לחומר ההרדמה וכד'.
    במקרים כאלו, גם ניתוח שלרוב הוא קל ופשוט עלול להפוך לניתוח מורכב וממושך.
  • צורך בייעוץ מומחים – לעיתים יש צורך להיוועץ בגורמים מקצועיים טרם הניתוח או במהלכו.
  • דרגת הניסיון והמומחיות של המנתח.

  • אופי ומשך הטיפול הנדרשים לאחר הניתוח – יש ניתוחים שאחריהם על הכלב להישאר במרפאה להשגחה זמן ממושך יותר, או למשל, לקבל תרופות ונוזלים בעירוי תוך וורידי.

 

אם כלבבכם סובל מבעיית עיניים, אני מזמין אתכם לתאם ביקור לאבחון ויעוץ קפדניים ויסודיים.

שמי דר' אברהם לבנון והקמתי את המרכז הרפואי הווטרינרי בחיפה מתוך אהבה גדולה לכל בעלי החיים ומתוך שאיפהלספק מענה מקיף ומלא לכל היבטי רווחתם הפיסית והנפשית.

המרכז מעניק טיפול מקצועי, מעמיק ומסור לכלבים ולחתולים כבר עשרות שנים,מידי צוות מיומן ורב מקצועי הכולל: אורתופדים, נוירולוגים, רופאי עיניים, מומחים ברפואה משלימה ובהפרעות התנהגות.

צרו קשר:

בטלפון (משרד): 04-823-2705 | בטלפון (חירום): 0524-739-482 | בטלפון (מרפאה): 04-822-9561

באימייל: avlevanon@gmail.com | או מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה באתר ונחזור אליכם

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן