ניתוח עיני חתול

ניתוח עיני חתול

ניתוח עיני חתול– גורמים, סוגי ניתוחים ומחירים

העין היא איבר רגיש ועדין ובעיות עיניים אצל חתולים הן לא דבר נדיר.ישנם כמה מקרים נפוצים יותר, אשר לעיתים דורשים התערבות כירורגית. השורות הבאות סוקרות את המקרים הנפוצים ומפרטותאת ההיבטים הנלקחים בחשבון בתמחור הניתוח.

 

מהם ניתוחי העיניים הנפוצים ביותר אצל חתולים?

כיב בקרנית העין – כיב כזה עלול להיווצר מכמה סיבות: גוף זר שחדר לעין, זיהום ממושך, ליקוי מבני (אופייני לגזעי חתולים מסוימים), אנטרופיון (נטייה של העפעף להתקפל פנימה כלפי העין), צמיחת ריסים על העפעפיים, הגורמים לגירוי מתמשך של הקרנית, טראומה, ועוד.
ישנם מקרים בהם ניתן לפתור את הבעיה באמצעות טיפול שמרני, אך כשמדובר בתגובה שניונית לגירוי ממושך, יש לטפל בסיבה הראשונית לבעיה ולעיתים זה מחייב ניתוח.

בעיות עפעפיים – ניתוח עפעפיים שכיח מאד הוא במקרה של דיסטיכיאזיס (Distichiasis), בו יש להסירריסים שצמחועל פני העפעפייםוגורמים לרגישות, מצמוץ מרובה ודמע. אם מצב זה אינו מטופל כראוי והריסים מגרים את הקרנית לאורך זמן, הוא עלול להסלים, ליצור דלקת כרונית, לגרום לזיהום ולהתפתחות כיבים ולפגוע בראייה.
ניתוחשכיח נוסף הוא ניתוח עפעף שלישי. עפעף זה ייחודי לבעלי חיים מסוימים וקיים גם אצל חתולים. הוא מקובע אל ארובת העין ומכיל בלוטת דמע השומרת על לחות וניקיון פני הקרנית. ישנם מקרים, בהם העפעף השלישי צונח, ואז בלוטת הדמע שלו מבצבצת ונגלית בזווית העין. מאחר שבלוטת הדמע היא וורדרדה ועגולה, המצב מכונה גם "עין דובדבן" (Cherry Eye).
כשזה קורה,עלול להיגרם יובש בעיניים שיתבטא באדמומיות, בגרד ובנטיית יתר לדלקות (החתול ישפשף ויגרד את עיניו לעיתים תכופות). מצב זה דורש טיפול מוקדם ככל האפשר, למניעת התרחבות והסלמת הנזק.

קטרקט (יָרוֹד) – מצב שקיים גם בבני אדם ואופייני יותר לגיל מבוגר ובו, עדשת העין מעכירה והראייה נפגעת. בניתוח קטרקט מסירים את תוכן העדשה העכור ומחדירים במקומו עדשה סינטטית.

לחץ תוך עיני מוגבר (גלאוקומה) – נוצר כאשר יש פגיעה באחד ממרכיבי המנגנון המאזן את כמות נוזל העין. כאשר הנוזל מצטבר, הוא יוצר לחץ פנימי על העין וככל שהמצב מחמיר והלחץ גובר, כך הוא מתפשט ומגיע גם אל כלי דם ואל עצב הראייה, עד כדי נזק בלתי הפיך לראייה ואף עיוורון. מדובר במצב שגם מסב כאב ויש לטפל בו ללא דיחוי.ברוב המקרים הטיפול הראשוני יהיה תרופתי, אך לעיתים, אין מנוס מלנתח.

ניתוח עיני חתול

ניתוח עיני חתול – מחיר

טווח המחירים הוא רחב למדי, בדיוק כשם שמגוון הניתוחים הוא רחב.
ברוב המקרים, המחיר ינוע בין 600-2,500 ₪ כאשר לא דרוש ניתוח מורכב ומיוחד וכאשר לא צצים סיבוכים בלתי צפויים.

ישנם כמה מרכיבים המשפיעים על עלות הניתוח ולא כולם צפויים מראש:

  • הבדיקות הדרושות לפני הניתוח – ישנן בדיקות בסיסיות כמו בדיקות דם ושתן כלליות וישנן בדיקות מקיפות יותר, כגון בדיקות הדמיה (רנטגן, US, או CT), הנדרשות במקרים מסוימים.מחירי בדיקות נעים בין מאות לאלפי שקלים ומשפיעים מאד על העלות הכוללת של הניתוח.
  • היוועצות במומחים – לעיתים יש צורך להיוועץ במומחים ובאנשי מקצוע נוספיםלפני הניתוח, או במהלכו.
  • מצבים לא צפויים המתגלים תוך כדי ניתוח – למרות הבדיקות המקדימות, בכל ניתוח קיים סיכוי להפתעות. זו יכולה להיות תגובה לא שגרתית של החתול לחומרי ההרדמה, דימום פתאומי, או ליקוי מבני שדורש גישה ניתוחית שונה. תפניות לא צפויות עלולות להפתיע בכל ניתוח, בין אם הוא פשוט וקצר, או מורכב וממושך, והן מאריכות את משכו.
  • הטיפול הפוסט-ניתוחי– לעיתים, לאחר הניתוח המצב דורש השגחת וטרינר ממושכת מהרגיל ואשפוז. במצב כזה, בדרך כלל החתול גם מקבל טיפול תרופתי ונוזלים, לרוב, בעירוי תוך וורידי. ימי אשפוז מוסיפים לעלות הכללית של הניתוח.

 

שמי דר' אברהם לבנון ואני המייסד והמנהל של המרכז הרפואי הווטרינרי בחיפה, אשר פועל כבר עשרות שנים מתוך אהבה גדולה לכל בעלי החיים ומתוך שאיפהלספק מענה מקיף ומלא לכל היבטי רווחתם הפיסית והנפשית.

אם החתול שלכם זקוק לניתוח – הגעתם למקום הנכון. כאן יקבל אותו צוות המומחים שלנו וכאן הוא יזכה לטיפול מעמיק, מסור ומקצועי ואתם תזכו לייעוץ, הדרכה, ליווי ותמיכה.

למידע נוסף או לתיאום ביקור, צרו קשר:

בטלפון (משרד): 04-823-2705 | בטלפון (חירום): 0524-739-482 | בטלפון (מרפאה): 04-822-9561

באימייל: avlevanon@gmail.com | או מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה באתר ונחזור אליכם

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן