ניתוח סירוס כלב

ניתוח סירוס כלב

סירוס ועיקור חיות מחמד, מעורר בקרב רבים תחושות אי נוחות, ומעלה על הפרק שאלות ערכיות ומצפוניות, הנוגעות להטלת מום בבעל חיים בריא, למניעת היכולת הטבעית שלו להתרבות ולהפיץ את הגנים שלו. כמו כן, גם החשש מהחשיפה שלו להליך רפואי, שאינו מבוצע מסיבה בריאותית במהותה, וכרוך ברמת סיכון מסוימת, כמו כל הליך כירורגי.

במצב אידיאלי, יתכן שאפשר היה להימנע מכך, אך בפועל, ישנם כמה היבטים שחשוב להיות מודעים אליהם, אשר משנים את התמונה – הן מבחינה מוסרית והן מבחינה רפואית. כלב אחרי סירוס נהנה מיתרונות רבים, בריאותיים וחברתיים, שנמנעים מכלב שלא עבר סירוס.

 

מדוע חשוב לסרס כלבים?

  • צמצום משמעותי של הסיכון להתפתחות סרטן האשכים – סרטן האשכים אצל כלבים, הוא מחלה המושפעת באופן משמעותי מהורמונים. רמת הסיכון לחלות בו עולה עם הגיל, והוא נחשב לאחד הגידולים הנפוצים ביותר בכלבים זכרים מבוגרים, שלא עברו סירוס. שכיחות המחלה אף עולה בזני כלבים מסוימים בעלי נטייה לכך, כגון רועים גרמניים, כלבי קולי, בוקסרים, ויימרנרים, ועוד.
  • סירוס של כלב עם הגעתו לבגרות מינית (סביב גיל 6 חודשים), מפחית את הסיכון להתפתחות סרטן האשכים באופן דרסטי, אך גם אם הוא מבוצע בגיל מאוחר יותר, יש לו ערך משמעותי בהפחתת הסיכון.
  • בהקשר זה, פעולת הסירוס חשובה אף יותר אצל כלבים עם אשך טמיר, משום שהוא מהווה גורם סיכון משמעותי בפני עצמו ומעלה את הסיכון להתפתחות המחלה פי עשר.
  • הפחתת מתח נפשי ונטיות אגרסיביות – כלב שאינו מסורס נוטה יותר לעימותים עם זכרים אחרים ולכן, גם חשוף יותר לפציעות ולסטרס.
  • מיגור התופעה של נטישת כלבים וכלבי רחוב – סטטיסטיקות מצביעות על כך, שבערך בשליש מהבתים בישראל, יש חיות מחמד. לא פעם, יותר מחיית מחמד אחת.

אלו נתונים משמחים ומעודדים, שמצביעים על אהבה לבעלי חיים ועל ההכרה בתרומה הגדולה שלהם לחיינו. עם זאת, יש לכך גם תופעות נלוות בלתי רצויות, הגורמות נזק לבעלי החיים ופוגעות ברווחתם.

ידוע, כי אחוז מסוים מכל שגר גורים שבא לעולם, סופו להגיע אל הרחוב. כלבה יכולה להיכנס להריון פעמיים בשנה ולעיתים, היא עשויה להמליט יותר מ-10 גורים. כשמכפילים את המספרים במאות אלפים, התוצאה היא עגומה למדי. גורים שמגיעים לרחוב ומצליחים לשרוד, ממשיכים להתרבות ולהעצים את התופעה.

השורה התחתונה היא, מאות אלפי כלבי רחוב שנידונים לחיים מלאי קשיים וסבל, חשופים לתאונות ולפציעות, למחלות, לטפילים, לרעב, ולצמא. זאת, מבלי שהזכרנו את בעיית הנטישה של חיות מחמד, ואת הניצול הציני של כלבים גזעיים, למטרות רבייה וכסף.

 

כלב אחרי ניתוח סירוס

כיצד מתבצע ניתוח סירוס כלב?

ניתוח סירוס שגרתי אצל כלב בריא ללא בעיות רקע, הוא אחד הניתוחים הפשוטים. לרוב הוא מסתיים תוך 20 דקות, עד חצי שעה.

ההליך מבוצע בהרדמה כללית. לאחר שהכלב רדום, הווטרינר מבצע חתך קטן בעור שבקדמת שק האשכים, נכנס דרכו, מסיר את האשכים ומוציא אותם החוצה מן השק. בתום הפעולה החתך נתפר.

 

כלב אחרי ניתוח סירוס

סירוס כלב- החלמה: ההחלמה מהניתוח היא קלה ומהירה למדי. שעות בודדות לאחר הניתוח, הכלב כבר יכול לחזור לתפקוד שגרתי כמעט לגמרי. אם כי, הוא עלול להיות עדיין מטושטש, וחשוב להקפיד לצאת אתו לטיול ולעשיית צרכים, רק כשהוא קשור ברצועה. כמו כן, יש לתת לו משככי כאבים במידת הצורך, ולפי הנחיות הווטרינר.

 

תהליך החלמה מסירוס- כלב

בשבוע הראשון לאחר הניתוח ייתכנו נפיחות ואדמומיות מקומיות קלות, שצפויות להיעלם בהדרגה. יש לבדוק את אזור הניתוח מדי יום עד להחלמתו המלאה, ולוודא שלא מתפתח זיהום.

 

הנחיות לאחר סירוס- מתי חשוב לפנות לווטרינר?

  • אם יש הפרשה ממקום הניתוח.
  • במקרה שתופעות כגון כאב, אודם ונפיחות מתגברות במקום לפחות.
  • אם חום הכלב עולה.
  • אם הכלב מסרב לאכול ולשתות, נמנע מעשיית צרכים, ממשיך להיות ישנוני וחלש, או באופן כללי, אינו מראה סימני התאוששות וחזרה לשגרה תוך 6-7 שעות לאחר הניתוח.

במקרים כאלה, אין להתעכב ויש להגיע אל הווטרינר בהקדם האפשרי. כמו כן, 10 ימים לאחר הניתוח יש להגיע אל הווטרינר להוצאת תפרים.

 

החלטתם לסרס את כלבכם? הבטיחו שהניתוח יבוצע בידיים הנכונות.

שמי דר' אברהם לבנון. הקמתי את המרכז הרפואי הווטרינרי בחיפה, מתוך אהבה גדולה לכל בעלי החיים, ומתוך רצון לתת מענה מלא ומקיף, לכל הנוגע לרווחתם הפיסית והנפשית.

המרכז מעניק טיפול אוהב ומסור לכלבים ולחתולים, מזה עשרות שנים, בידי צוות מיומן רב מקצועי של מומחים: אורתופדים, נוירולוגים, רופאי עיניים, מומחים ברפואה משלימה ובהפרעות התנהגות.

אנו כאן למענכם ולמען חבריכם הפרוותיים לייעוץ, אבחון, הדרכה ולהבטחת הטיפול הרפואי הטוב ביותר עבורם.

צרו קשר:

בטלפון (משרד): 04-823-2705 | בטלפון (חירום): 0524-739-482 | בטלפון (מרפאה): 04-822-9561

באימייל: avlevanon@gmail.com | או מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה באתר ונחזור אליכם.

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest

נשמח לעמוד לרשותכם – צרו קשר ונשוב אליכם בהקדם

דילוג לתוכן